Siivu Satakunnasta
24.3.2010Mediaväki pääsi eilen Siivu.fi-bussilla kiertoajelulle opiskelijaympyröihin Porissa ja Raumalla. Siivu.fi on Satakunnan korkeakoululaitoksen brändi. Sen tarkoituksena on tuoda esille Satakunnan monipuolinen korkeakoulutarjonta, vilkas...
24.3.2010
Mediaväki pääsi eilen Siivu.fi-bussilla kiertoajelulle opiskelijaympyröihin Porissa ja Raumalla.
Siivu.fi on Satakunnan korkeakoululaitoksen brändi. Sen tarkoituksena on tuoda esille Satakunnan monipuolinen korkeakoulutarjonta, vilkas opiskelijaelämä ja mittavat opiskelijaedut. Satakunnan korkeakoulujen ensimmäinen yhteinen Siivu.fi-markkinointikampanja on käynnissä parhaillaan.
- Siivu.fi nostaa koko maakunnan imagoa, kertoi yhteyspäällikkö Kirsi Sainio Porin Seudun Kehittämiskeskus Oy:stä.
Posekin tavoitteena on muun muassa profiloida Satakunta opiskelijaystävälliseksi maakunnaksi. Korkeakoulutarjonta lisää seudun vetovoimaa ja kilpailukykyä.
- Siivu.fi- markkinointikampanjan voimia ovat aitous ja toiminnallisuus. Jalkautuminen messuille ja erilaisiin tapahtumiin on paras tapa tavoittaa kohderyhmä; nykyiset ja tulevat opiskelijat, Sainio sanoi.
- Eri maakunnista tulleet opiskelijat ovat pääsääntöisesti antaneet hyvää palautetta Porista opiskelukaupunkina. Se on loistavaa mainosta korkeakoulujen lisäksi koko Satakunnalle, kertoi Peltoniemi.
Peltoniemi peräänkuuluttaa yrityksiltä kehittämisideoita, kritiikkiä ja palautetta korkeakouluille. Toimivalla korkeakouluyhteistyöllä taataan Satakunnan elinvoimaisuus myös tulevaisuudessa.
Opiskelijat Satakunnan mannekiineina
Siivu.fi:n markkinoinnissa näkyvässä roolissa ovat opiskelijat. Aidosti omista kokemuksistaan kertova nuori vakuuttaa kuulijansa.
Sekä porilaiset että raumalaiset opiskelijat ovat ottaneet Siivun omakseen.
- Porissa opiskelijakortista on oikeasti hyötyä! Siivu.fi näkyy ja vaikuttaa. Vastaavia etuja ja alennuksia ei ole läheskään kaikilla Suomen opiskelupaikkakunnilla, kertoi Satakunnan ammattikorkeakoulussa viestintää opiskeleva Anu Kaplas.
Raumalla Siivu.fi-bussissa matkasi myös Kaarina Nurmi Rauman kaupungin edustajana.
- Yhteistyötä tehdään todella hyvässä hengessä koko maakunnan alueella, kiitteli Nurmi.
Vaihde vapaalle
Tasokkaan opetuksen lisäksi opiskelukaupungin odotetaan tarjoavan virikkeitä vapaa-aikaan. Siivu.fi-bussi ohitti ajelullaan Porissa Antinkatu 7:ssä sijaitsevan kiinteistön, joka kätkee sisäänsä vielä remontin alla olevan Porin opiskelijatalon.
- Toivomme korjaustöiden valmistuvan vapuksi, kertoi Porin opiskelijatalo ry:n tiedottaja Tommi Iivonen.
Talon toimintaa pyörittävän yhdistyksen tarkoituksena on ylläpitää ja kehittää opiskelijatoimintaa Porissa. Opiskelijatalon ja Siivu.fi:n yhteistyönä taloon on suunnitteilla Siivu-huone.
Myös yöelämällä on merkittävässä osassa opiskeluaikana. Tämän väitteen allekirjoittaa ainakin tuoreen Siivu.fi-etuliikkeen edustaja Harri Vilkuna porilaisesta Bar Kinosta.
- Opiskelijat ovat tärkein kohderyhmämme, ja haluamme osaltamme olla mukana kehittämässä porilaista opiskelijakulttuuria. Suosittelen Siivu-yhteistyötä kaikille yrityksille, sanoi Vilkuna.
Teksti: Piritta Huhta
Mediaväki pääsi eilen Siivu.fi-bussilla kiertoajelulle opiskelijaympyröihin Porissa ja Raumalla.
Siivu.fi on Satakunnan korkeakoululaitoksen brändi. Sen tarkoituksena on tuoda esille Satakunnan monipuolinen korkeakoulutarjonta, vilkas opiskelijaelämä ja mittavat opiskelijaedut. Satakunnan korkeakoulujen ensimmäinen yhteinen Siivu.fi-markkinointikampanja on käynnissä parhaillaan.
- Siivu.fi nostaa koko maakunnan imagoa, kertoi yhteyspäällikkö Kirsi Sainio Porin Seudun Kehittämiskeskus Oy:stä.
Posekin tavoitteena on muun muassa profiloida Satakunta opiskelijaystävälliseksi maakunnaksi. Korkeakoulutarjonta lisää seudun vetovoimaa ja kilpailukykyä.
- Siivu.fi- markkinointikampanjan voimia ovat aitous ja toiminnallisuus. Jalkautuminen messuille ja erilaisiin tapahtumiin on paras tapa tavoittaa kohderyhmä; nykyiset ja tulevat opiskelijat, Sainio sanoi.
- Eri maakunnista tulleet opiskelijat ovat pääsääntöisesti antaneet hyvää palautetta Porista opiskelukaupunkina. Se on loistavaa mainosta korkeakoulujen lisäksi koko Satakunnalle, kertoi Peltoniemi.
Peltoniemi peräänkuuluttaa yrityksiltä kehittämisideoita, kritiikkiä ja palautetta korkeakouluille. Toimivalla korkeakouluyhteistyöllä taataan Satakunnan elinvoimaisuus myös tulevaisuudessa.
Opiskelijat Satakunnan mannekiineina
Siivu.fi:n markkinoinnissa näkyvässä roolissa ovat opiskelijat. Aidosti omista kokemuksistaan kertova nuori vakuuttaa kuulijansa.
Sekä porilaiset että raumalaiset opiskelijat ovat ottaneet Siivun omakseen.
- Porissa opiskelijakortista on oikeasti hyötyä! Siivu.fi näkyy ja vaikuttaa. Vastaavia etuja ja alennuksia ei ole läheskään kaikilla Suomen opiskelupaikkakunnilla, kertoi Satakunnan ammattikorkeakoulussa viestintää opiskeleva Anu Kaplas.
Raumalla Siivu.fi-bussissa matkasi myös Kaarina Nurmi Rauman kaupungin edustajana.
- Yhteistyötä tehdään todella hyvässä hengessä koko maakunnan alueella, kiitteli Nurmi.
Vaihde vapaalle
Tasokkaan opetuksen lisäksi opiskelukaupungin odotetaan tarjoavan virikkeitä vapaa-aikaan. Siivu.fi-bussi ohitti ajelullaan Porissa Antinkatu 7:ssä sijaitsevan kiinteistön, joka kätkee sisäänsä vielä remontin alla olevan Porin opiskelijatalon.
- Toivomme korjaustöiden valmistuvan vapuksi, kertoi Porin opiskelijatalo ry:n tiedottaja Tommi Iivonen.
Talon toimintaa pyörittävän yhdistyksen tarkoituksena on ylläpitää ja kehittää opiskelijatoimintaa Porissa. Opiskelijatalon ja Siivu.fi:n yhteistyönä taloon on suunnitteilla Siivu-huone.
Myös yöelämällä on merkittävässä osassa opiskeluaikana. Tämän väitteen allekirjoittaa ainakin tuoreen Siivu.fi-etuliikkeen edustaja Harri Vilkuna porilaisesta Bar Kinosta.
- Opiskelijat ovat tärkein kohderyhmämme, ja haluamme osaltamme olla mukana kehittämässä porilaista opiskelijakulttuuria. Suosittelen Siivu-yhteistyötä kaikille yrityksille, sanoi Vilkuna.
Teksti: Piritta Huhta