Porin ylioppilasteatterin tiedote: Pori mukaan ylioppilasteatteriperheeseen

Porin ylioppilasteatteri hyväksyttiin Ylioppilasteatteriliitto Sytyn varsinaiseksi jäseneksi. Päätös nuijittiin Lapin ylioppilasteatterin viime viikonloppuna isännöimillä 13. valtakunnallisilla ylioppilasteatterifestivaaleilla.

Näin ollen Porista tuli osa 15 ylioppilasteatterin muodostamaa teatteriperhettä.

– Mahtava tunne. Tämä on tunnustus hyvästä työstä ja todistaa sen, että me teemme korkeatasoista teatteria. Sytyn jäseneksi pääseminen on suuri kunnia,
hehkuttaa Porin ylioppilasteatterin puheenjohtaja Reetta Turtiainen.

Rovaniemellä järjestetyillä festivaaleilla nähty Porin ylioppilasteatterin Vielä jotain sanottavaa on ensimmäinen näytelmä, jonka käsikirjoitus ja ohjaus ovat kokonaan teatterin omaa käsialaa. Ensikertalaisena varsinaisessa festivaaliohjelmistossa esiintynyt Pori onnistui vakuuttamaan näytelmän katsojat.

– Palaute näytelmästämme oli positiivista ja kannustavaa, etenkin ammattilaisraadin kattava palautetilaisuus oli tärkeä uusi kokemus. Tästä on hyvä jatkaa, näytelmän ohjaaja Antti-Jussi Marjamäki summaa.

Porin ylioppilasteatteri on perustettu vuonna 2009 ja sillä on tällä hetkellä noin kolmekymmentä aktiivista jäsentä. Teatteri on lyhyen historiansa aikana ehtinyt tuottaa jo seitsemän kokoillan näytelmää ja kahdeksas saa ensi-iltana toukokuussa 2013. Sen lisäksi teatterilla on oma improvisaatioryhmä nimeltä Kosminen karuselli, jonka ensiesiintyminen nähtiin tänä keväänä. Teatterin lähitulevaisuuden yksi tärkeimmistä tavoitteista on saada oma teatteritila, sillä tällä hetkellä omaa harjoitus- ja esitystilaa ei ole.

Lisätietoja:

Reetta Turtiainen